2016-tól a mobilbarát weboldal kulcsfontosságú a marketing sikeréhez
A mobilos webhelyek élménye már régóta számít, de az erős mobilélmény jelentősége csak növekszik. Mit jelent pontosan a mobilos weboldal élmény? A weboldal legyen:
- Mobilbarát – Úgy lehessen navigálni az oldalon, hogy ne kelljen összecsípni a képernyőt a nagyításhoz vagy a tartalomhoz görgetéshez.
- Gyorsan betöltődő – Töltődjön be az oldal, mielőtt a felhasználó elhagyná.
- Könnyen használható – Könnyen és gyorsan kapja meg az információt a látogató amire kíváncsi.
A jó mobil élmény és az online jelenlét többé nem jelent versenyelőnyt, hanem elengedhetetlen hogy az ügyfeleid megtaláljanak.
A mobil az új asztali számítógép
Nem meglepő, ha gyors információra van szükségünk, vagy vásárolni szeretnénk, először a telefonunkhoz nyúlunk.
Az asztali gépek forgalmát már 2015-ben is felülmúlta a mobileszközök forgalma, és azóta sem lassult. 2020-tól a mobiltelefonon való keresés adta a magyarországi forgalom több mint 52%-át:
Forrás: Statcounter
Manapság, ha webhelyed nincs mobilra optimalizálva, nemcsak hogy kisebb az esélye arra, hogy potenciális ügyfeleket szerezz, hanem eleve kisebb a valószínűsége, hogy megjelenj a keresésben.
A mobilbaráttól a mobil elsőig
A Google egyértelműen jelezte, hogy a mobilélmény befolyásolja a keresési eredményeket. Előfordulhat, hogy a felhasználók különböző keresési eredményeket látnak ugyan arra a kulcsszóra asztali számítógépen és mobileszközön, hogy minél jobb felhasználói élményben részesüljenek.
A Google 2016-ban kísérletezni kezdett a mobil-első indexeléssel. Ez lényegében azt jelenti, hogy a Google a webhelyek mobil verzióját veszi figyelembe, amikor értékeli a tartalmat, hogy rangsoroljon és mi jelenjen meg a találati listában. 2018 decemberére világszerte az eredmények között megjelenő oldalak fele használt mobil-első indexelést. A változás előtt a Google a webhelyek asztali verzióját vette figyelembe a tartalom rangsorolásakor, de mivel a Google-felhasználók többsége mostanra mobileszközön használja a Google keresőjét, a mobilélmény prioritássá vált.
Nem vagy biztos abban, hogy webhelyed mobilbarát? Tekintsd meg oldalad teljesítményét.
Tehát mitől jó egy mobilwebhely élmény?
A mobilwebhely már nem elég. Ehelyett olyan webhelyet kell létrehozni, amely valóban mobileszközökre van optimalizálva. Számos elem járul hozzá a mobilwebhely általános élményéhez:
A TARTALOM KULCSFONTOSSÁGÚ
Amikor a mobilwebhelyek először népszerűvé váltak, nem volt ritka, hogy a mobilwebhelyek egyszerűségének megőrzése érdekében a mobilwebhelyektől eltérő (vagy kevesebb) tartalmat kínáltak a felhasználóknak, mint az asztali számítógépeken. A mobil-első indexelés teljes körű bevezetésével azonban a mobilwebhely tartalmának elsőbbséget kell élveznie.
MOBILE-FIRST DESIGN
A mobilra optimalizált webhelyek különböző formájú és méretűek. Mind a mobilbarát, mind a reszponzív webhelyterveket az a könnyedség jellemzi, amellyel mobileszközről is használható. A mobilbarát webhely pontosan ugyanúgy működik asztali számítógépeken és mobileszközökön.
A reszponzív webhely kialakítása a megtekintett böngésző vagy eszköz méretétől függően változtatja a webhely megjelenését. Az adaptív webhelyek újraformázzákk az asztali webhelyek tartalmát, hogy megfeleljenek a mobileszköz-felhasználók igényeinek, mivel a mobileszköz-felhasználók viselkedése eltér az asztali felhasználókétól. A reszponzív webhelyek nemcsak megfelelnek a Google mobilwebhelyekre vonatkozó szabványainak, de elrendezésüket is arra használják, hogy vonzóak legyenek a mobilfelhasználók számára. A mai változó környezetben sok tervezőcsapat a „mobil-first” megközelítést kezdte alkalmazni a webhelyek tervezésében, olyan elemekre összpontosítva, mint a konverziós arány.
A mobileszközön túl nehezen elérhető Flash-bővítmények, előugró ablakok és elemek tönkretehetik webhelyed mobilélményét a felhasználók számára.
Az okostelefon-használók 75%-a azt várja, hogy azonnali információhoz jusson okostelefonja használata közben. Ha webhelyed nem megfelelő, vagy túl nehéz navigálni rajta, a felhasználók valószínűleg a „vissza” gombra kattintanak, és helyette a versenytársadat választják.